پشتیبانی و مشاوره : پشتیبانی 24 ساعته و هفت روز هفته 021-28429770
شما اینجا هستید

شیائومی چگونه می‌تواند جایگاه خود را در چین احیا کند

شیائومی چگونه می‌تواند جایگاه خود را در چین احیا کند
مدیریت 10 اردیبهشت 96 اخبار بدون نظر 1258 بازدید

به نظر می‌رسد شیائومی با مشکلات مختلفی روبه‌رو است که همین موضوع سبب شده جایگاه این کمپانی در بازار چین متزلزل شود.

بازار چین شرایط رقابتی و تنگاتنگی به خود می‌بیند و همین موضوع باعث شده است

کمپانی‌های مختلف برای ربودن گوی سبقت از دیگران، از هیچ تلاشی دریغ نکنند. یکی از برندهای مشهوری که خیلی زود توانست وجه تمایز خود را نسبت به دیگران نشان دهد

و با سیاست‌های خود پله‌های ترقی را با سرعت طی کند، شیائومی یا «اپل چین» است. اما به نظر می‌رسد شرایط موجود در بازار و پیشرفت کمپانی‌های دیگر چون اوپو و ویوو در کنار رشد روزافزون هواوی باعث شده است

عرصه بر شیائومی تنگ شود و جایگاه خود را در بازار چین از دست بدهد.

اما سؤال مهم اینجا است که راهکارهای پیش روی شیائومی برای برون‌رفت از این شرایط و احیای جایگاه اصلی این برند، به‌ویژه در بازار چین چیست؟

یکی از سرگرمی‌های بسیاری از جوانان و نوجوانان، رفتن به مراکز خرید است که می‌توانند در آنجا به انواع خوراکی‌، نوشیدنی، لباس، مجلات، بازی‌ ویدیویی، گجت و… دسترسی داشته باشند و از خرید آن‌ها لذت ببرند.

البته خرده‌فروشی آفلاین در بازار آمریکا نیز هم‌زمان با آشنایی بیشتر خریداران با ارزش‌ فروشگاه‌های اینترنتی و مزایای استفاده از این روش، در حال انقراض است.

این مسیر منطقی دیجیتال شدن دنیا است و پیش‌تر، روزنامه‌های کاغذی، سی‌دی پلیرها، غرفه‌ی مربوط به گوشی‌ها و فیلم‌های عکاسی نیز همین مسیر را پیموده‌اند و فروشگاه‌های فیزیکی نیز کم‌کم این راه را خواهند رفت.

امروز برای اینکه به یک برند موفق تبدیل شوید باید حضور پر‌رنگ و قدرتمندی در فضای آنلاین داشته باشید و فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش شما باید در سراسر دنیا انجام شود.

در آسیا شرایط کمی با آمریکا و اروپا تفاوت دارد. شاید به این دلیل باشد که فضای زیادی برای استقرار مجموعه‌های بزرگ وجود ندارد

و شاید نه‌تنها فرهنگ وب در سطح بالا به چشم نمی‌خورد؛ بلکه هنوز خیلی از مردم، خرید از فروشگاه‌های فیزیکی را ترجیح می‌دهند.

می میکس

این درسی است که شیائومی با تمام وجود آن را حس کرده است.

این گوشی‌ساز چینی که کیفیت محصولات و روش‌‌های فروش آنلاین آن در بازار تکنولوژی چین از سال ۲۰۱۰ به بعد زبانزد بوده، طی سال گذشته با مشکلات جدی روبه‌رو شده و پشت دیگر برندها قرار گرفته است.

حالا شیائومی که روزگاری به‌عنوان یک برند نوظهور توانسته بود نامی برای خود دست و پا کند، به چهارمین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌ هوشمند در بازار چین تبدیل شده و جایگاه خود را به هواوی، ویوو و اوپو تقدیم کرده است.

پیشرفت چشمگیر هواوی به‌هیچ‌عنوان جای تعجب ندارد؛

چرا که این غول دنیای ارتباطات توانسته است با سیاست‌های فناورانه‌ی خود، دیگر کمپانی‌ها را پشت سر بگذارد.

اما در مورد ویوو و اوپو چطور؟ چطور این دو برند نسبتا گمنام توانستند شیائومی را پشت سر بگذارند.

علت را باید  در کیفیت سخت‌افزار و استراتژی تجارت آن‌ها جستجو کنیم.

مدل کسب و کار شیائومی این است که کاملا بر فروش تماما آنلاین تمرکز کند.

این روش در ابتدا و هم‌زمان با رشد صنعت گوشی‌ هوشمند خیلی خوب جواب داد و برای بسیاری از خریداران شهرهای مهم چین مناسب بود.

اما حالا تولید گوشی‌های هوشمند آن‌قدر زیاد شده است که به‌راحتی انواع مدل‌ها در دسترس همه قرار دارد و  حتی مردم شهرهای کوچک چین می‌توانند بهترین گوشی‌های پایین‌ و میان‌رده را خریداری کنند.

اما نکته‌ی مهم این است که گروه مورد نظر شاید اطلاعات زیادی درباره‌ی خرید آنلاین نداشته باشند.

بنابراین تصمیم به خرید از فروشگاه‌های فیزیکی می‌گیرند که ویوو و اوپو به‌خوبی در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 

برچسب ها:
نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟بدون نظر